hej igen


Nu blir det lite söttigt hehe för jag har nämligen hittat ett
underbart gott resept på cupcakes vanilj muffins med
vitt chocklad mmmm vad gott jag skall göra sånna.


Vaniljcupcakes med vitchokladfrosting




VG

Betyg: VG
12 portioner | Normalstora formar, 12 st/plåt


200 g smör/margarin
4 ägg
3 dl socker
4 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4 dl vetemjöl

200 g vit choklad
200 g Philadelphiaost


Sätt ugnen på 200°C. Blanda ihop alla torra ingredienser. Rör ner äggen. Smält smöret lite och blanda ner det också. Klicka ca 1/3 smet i varje form. Grädda mitt i ugnen i ca 10-25 min (beroende på ugn).

Smält chokladen, låt den svalna en aning. Blanda ner Philadelphiaosten. Bred det på muffinsen, dekorera sedan med strössel. Låt de stelna och svalna i kylen innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0