Good Kväll


Hejsan alla  vilken underbar kväälll det har vart!


good kväll detta var en helt underbar lyckad dag
jag bakade jätte smarigga vaniljmuffins med chocklad
bitar jag skall lägga upp bilderna på dem snart.
mamma och Min fästman var jätte glada för dem!
dem tycke om dem jätte mycket mmmm för det är sant dem är jätte gooodaaaa!!!
men nu skall jag ta och sticka till duschen ha det kram

//Carolajn : )





Ingredienser (12 portioner/st.)

100 gram smör
2 st ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1.5 dl vaniljyoghurt
100 gram blockchoklad

Gör så här

  1. sätt på ugnen på 200 grader (175 i varmluftsugn)
  2. smält smöret, låt det svalna. Ställ undertiden ut muffins formarna på en bakplåt
  3. vispa ägg och socker poröst.
  4. Blan

Ingredienser (12 portioner/st.)

100 gram smör
2 st ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1.5 dl vaniljyoghurt
100 gram blockchoklad

Gör så här

  1. sätt på ugnen på 200 grader (175 i varmluftsugn)
  2. smält smöret, låt det svalna. Ställ undertiden ut muffins formarna på en bakplåt
  3. vispa ägg och socker poröst.
  4. Blanda i mjölet och bakpulvret växelvis med smöret och yoghurten
  5. hacka chokladen i bitar och rör i
  6. häll upp i formarna och grädda dem i mitten av ugnen ca 15 minuter.

 i dem i mitten av ugneformarna och grädda n ca 15 minuter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0